„Nikt nie rodzi się po raz drugi przedszkolakiem.
To, czego nie zrobimy dla dzieci, dla wychowania przedszkolnego, nie zrobimy już nigdy ...
Stymulowanie rozwoju dziecka jest łatwiejsze od liczenia późniejszych wad...”
dr Maria Kielar
Zgodnie z aktualnymi przepisami prawa oświatowego, pierwszymi osobami, które są zobligowane do wyodrębniania dzieci potrzebujących pomocy psychologiczno-pedagogicznej są nauczyciele przedszkola. Dyrektor powierzył im obowiązki wychowawców danej grupy. Dostrzeżenie przez nauczycieli dzieci o mniejszych zasobach poznawczych i takich, które wykazują szczególne uzdolnienia oraz tych, które mają trudności w sferze emocjonalno-społecznej jest niezwykle istotne w rozpoczęciu działań w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej wobec dzieci.
Celem udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu jest wspieranie potencjału rozwojowego dziecka oraz stworzenie warunków umożliwiających aktywne i pełne uczestnictwo dziecka w życiu przedszkola i w społeczeństwie.
W skład zespołu specjalistów zatrudnionych w placówce wchodzą:
Współpracujemy z:
Opieką logopedyczną objęte są dzieci z dyslalią: seplenieniem, rotacyzmem, lambdacyzm, gammacyzmem, kappacyzmem oraz mową bezdźwięczną, jąkaniem, oraz środowiskowym ograniczeniem mowy. Z zajęć logopedycznych korzystają głównie dzieci z najstarszych grup wiekowych, przedszkolaki mające pisemne zalecenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
W wyniku przesiewowych badań logopedycznych oraz obserwacji logopedy i wychowawców, co roku, we wrześniu na terapię kwalifikowane są także młodsze dzieci, według oceny LOGOPEDY. Informacja taka zostaje przekazana Rodzicowi przez wychowawcę grupy.
Każde dziecko zakwalifikowane na terapię logopedyczną w przedszkolu powinno mieć zakupiony zeszyt A4 w kratkę. Dzieci, które uczęszczały w poprzednich latach na terapię, proszone są o przyniesienie swoich starych zeszytów.
W NASZYM PRZEDSZKOLU LOGOPEDA:
Do zadań pedagoga specjalnego w przedszkolu należy w szczególności:
Do zadań psychologa w przedszkolu należy w szczególności: